پریست رنگ DCTL برای اصلاح رنگ سینمایی در داوینچی ریزالو

دانلود پک پریست رنگی DCTL برای اصلاح رنگ سینمایی در داوینچی ریزالو | 3 مجموعه پریست پیشرفته

DCTL Color Presets

اگر به دنبال مجموعه‌ای جامع و حرفه‌ای از پریست رنگی هستید که می‌تواند ویدیوهای شما را به سطوحی بی‌نظیر از جذابیت بصری برساند، پک DCTL برای اصلاح رنگ در داوینچی ریزالو یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این مجموعه شامل سه پکیج پریست رنگی با امکانات و ویژگی‌های متنوع است که هر یک برای استفاده‌های مختلف در […]

اگر به دنبال مجموعه‌ای جامع و حرفه‌ای از پریست رنگی هستید که می‌تواند ویدیوهای شما را به سطوحی بی‌نظیر از جذابیت بصری برساند، پک DCTL برای اصلاح رنگ در داوینچی ریزالو یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این مجموعه شامل سه پکیج پریست رنگی با امکانات و ویژگی‌های متنوع است که هر یک برای استفاده‌های مختلف در اصلاح رنگ و جلوه های بصری مناسب است.


ویژگی‌های مجموعه پریست DCTL برای داوینچی ریزالو

این پک شامل مجموعه‌ای از ابزارهای پیشرفته است که بر اساس تجربه و الهام از ابزارهای حرفه‌ای همچون Baselight و Capture One و مهندسی معکوس فیلم های سینمایی طراحی شده است. این پریست ها با مدل های رنگی مختلف و ابزارهای پیشرفته اصلاح رنگ، برای ایجاد جلوه‌های سینمایی و تنظیمات دقیق رنگی کاربرد دارند.

ویژگی‌های مجموعه پریست DCTL برای داوینچی ریزالو

پکیج اول: COLOR SHIFT – اصلاح و تغییر رنگ سینمایی

پکیج پریست رنگی Color Shift یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای اصلاح رنگ در قالب DCTL برای داوینچی ریزالو است که با الهام از ابزار حرفه‌ای Hue Shift در Baselight و ویژگی‌های نرم‌افزارهایی مانند Capture One و Photoshop طراحی شده است. این پکیج به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌های اصلی را به دقت تغییر داده و با رنگ‌های مجاور تلفیق کنند. همچنین، تنظیمات اشباع و روشنایی به صورت جداگانه برای هر رنگ قابل انجام است. این ابزار ایده‌آل برای هنرمندان و تدوین‌گرانی است که به دنبال دستیابی به جلوه‌های دقیق و سینمایی در رنگ‌های ویدیوهای خود هستند.

انواع تنظیمات در پکیج Color Shift

انواع تنظیمات در پکیج Color Shift

این پکیج پریست رنگی در سه حالت مختلف تک، دوگانه و سه‌گانه تنظیم‌کننده برای هر رنگ اصلی ارائه می‌شود. هر حالت به کاربر کنترل و دقت بیشتری بر تغییرات رنگی می‌دهد:

  1. حالت تک (Single): یک تنظیم‌کننده برای هر رنگ (6 DCTLs) که به شما اجازه می‌دهد تغییرات ساده‌تری در طیف رنگی ایجاد کنید.
  2. حالت دوگانه (Double): دو تنظیم‌کننده برای هر رنگ (4 DCTLs)، که برای دقت بیشتر در تغییر رنگ‌ها مناسب است.
  3. حالت سه‌گانه (Triple): سه تنظیم‌کننده برای هر رنگ (3 DCTLs)، که بالاترین سطح کنترل و دقت را ارائه می‌دهد.

مدل‌های رنگی T و Non-T

پکیج Color Shift در دو مدل T و Non-T عرضه شده است. در مدل T که به Tetra معروف است، تنظیمات رنگی به صورت شش رنگ اصلی (RGB، CMY) اعمال می‌شود. در مدل Non-T، از مدل‌های مخروطی، استوانه‌ای و کروی برای ایجاد تغییرات رنگی استفاده می‌شود که هر کدام با متد ریاضی خاص خود، تاثیرات متفاوتی بر روی رنگ‌ها می‌گذارند. انتخاب میان این دو مدل به سلیقه و نیاز کاربر بستگی دارد، چرا که هر دو مدل نتایج منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند.

مدل‌های رنگی T و Non-T

ابزارهای اصلی در پکیج Color Shift

ابزارهای اصلی در پکیج Color Shift

1. Density / Brightness (تراکم / روشنایی)

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا روشنایی رنگ‌ها را بدون تغییر در میزان اشباع آن‌ها تنظیم کنید. Density DCTLs روشنایی رنگ‌های خاص را کم و زیاد کرده و یک اسلایدر به نام Deep دارد که با تنظیم آن، تاثیرات روشنایی و تراکم را بر روی بخش‌های هایلایت تصویر کاهش می‌دهد.

2. Saturation With Hue Range (اشباع با محدوده رنگی)

این ابزار از تغییرات رنگی کاهشی برای تنظیم اشباع رنگ‌ها استفاده می‌کند. همچنین، اسلایدر Hue Range محدوده تاثیر رنگ انتخابی را کنترل می‌کند و اجازه می‌دهد تنظیمات اشباع به صورت انتخابی و با دقت بیشتری بر رنگ‌های مجاور اعمال شود. اسلایدر Deep نیز در این ابزار برای کاهش تاثیرات بر بخش‌های روشن تصویر کاربرد دارد.

3. Hue Shift (تغییر رنگ)

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌های اصلی را به صورت نرم و طبیعی به سمت رنگ‌های مجاور جابجا کنند. این امکان را فراهم می‌کند تا رنگ‌های خاصی مانند آبی به فیروزه‌ای یا بنفش و قرمز به زرد یا بنفش تغییر یابند.

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

پکیج پریست رنگی Color Shift در مقایسه با ابزار Color Slice در داوینچی، دسترسی و قابلیت استفاده بهتری را فراهم می‌کند. در ابزار Color Slice، برای ایجاد تغییرات باید چندین نود مختلف اعمال کنید که کار را پیچیده می‌کند. اما در Color Shift، با استفاده از اسلایدرها و کنترل‌های ساده‌تر، می‌توانید به سرعت تغییرات خود را اعمال کرده و نتایج را مشاهده کنید. به عنوان مثال، در تنظیمات Color Slice، تغییرات کوچک روی تراکم رنگ سبز ممکن است روی سایر رنگ‌ها نیز تاثیر بگذارد؛ در حالی که در Color Shift این تغییرات به صورت مستقیم و کنترل‌شده‌تر اعمال می‌شود.

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

مقایسه بین Color Slice و Color Shift

HUE در مقابل اصلاح رنگ با DCTL

ویژگی‌های دیگر Color Shift

رنج رنگی (Hue Range)

اسلایدر Hue Range برای هر رنگ به شما این امکان را می‌دهد که محدوده تغییرات رنگ را به صورت کامل تنظیم کنید. این ویژگی به شما کنترل بیشتری برای ایجاد افکت‌های خاص و ترکیب رنگ‌های مجاور می‌دهد.

رنج رنگی (Hue Range)

کنترل Deep

اسلایدر Deep در Color Shift برای کاهش تاثیر اشباع و تراکم در بخش‌های روشن تصویر طراحی شده است. این کنترل به کاربران اجازه می‌دهد تا تغییرات را بیشتر در بخش‌های سایه و میان‌تون اعمال کنند و از تاثیرات ناخواسته در هایلایت‌ها جلوگیری کنند.

نمونه‌های کاربردی در فیلم‌های سینمایی

اصلاح رنگ فیلم های سینمایی

از ابزارهای پریست رنگی Color Shift می‌توان در پروژه‌های سینمایی مختلف استفاده کرد که به دنبال جلوه‌های رنگی خاص و سینمایی هستند. به عنوان نمونه، فیلم‌های زیر از تنظیمات مشابه استفاده کرده‌اند:

  • Moonrise Kingdom (2012) توسط وس اندرسون
  • Anima (2019) توسط پل توماس اندرسون
  • Buffalo ’66 (1998) توسط وینسنت گالو

این پکیج با امکانات گسترده و تنظیمات پیشرفته، یکی از بهترین ابزارها برای تنظیمات رنگی دقیق و سینمایی در داوینچی ریزالو محسوب می‌شود.


پکیج دوم: LOOK / LAB / PRINT DCTLS – تنظیمات حرفه‌ای فیلم در داوینچی ریزالو

پکیج LOOK / LAB / PRINT DCTLS یکی از کامل‌ترین ابزارهای اصلاح و شبیه‌سازی رنگ فیلم برای کاربران داوینچی ریزالو است. این پکیج با الهام از فیلم‌های کلاسیک کداک و فوجی طراحی شده و ابزارهای متعددی برای ایجاد جلوه‌های سینمایی در محیط دیجیتال ارائه می‌دهد. این مجموعه برای کاربرانی مناسب است که به دنبال بازسازی کیفیت فیلم آنالوگ در تصاویر دیجیتال خود هستند و قصد دارند عمق، کیفیت و احساس فیلم کلاسیک را در پروژه‌های خود به دست آورند.

پکیج دوم: LOOK / LAB / PRINT DCTLS - تنظیمات حرفه‌ای فیلم در داوینچی ریزالو

ابزارهای موجود در پکیج LOOK / LAB / PRINT DCTLS

ابزارهای موجود در پکیج LOOK / LAB / PRINT DCTLS

1. MONO LOOK DCTL – ابزار شبیه‌سازی فیلم‌های کلاسیک

ابزار MONO LOOK شامل شبیه‌سازی رنگ‌های فیلم‌های معروف کداک و فوجی است. این DCTLها سه پروفایل فیلم نگاتیو را شبیه‌سازی می‌کنند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی از رنگ‌های آنالوگ را به تصویر می‌کشند:

  • MONO-LOOK 250D: با الهام از فیلم ۲۵۰ ایزو با رنگ‌های زنده و دامنه داینامیک وسیع، این ابزار برای شبیه‌سازی فیلم‌های روز مناسب است.
  • MONO-LOOK 500T: با الهام از فیلم ۵۰۰ ایزو که برای شرایط نوری تنگستن استفاده می‌شود و جزئیات بیشتری در سایه‌ها ارائه می‌دهد.
  • MONO-LOOK 200T: با الهام از فیلم ۲۰۰ ایزو و مناسب برای شرایط نوری تنگستن، این ابزار رنگ‌های دقیق و طبیعی را برای شباهت بیشتر به فیلم آنالوگ ارائه می‌دهد.

این پروفایل‌ها از طریق تحلیل دقیق ویژگی‌های بصری فیلم‌های کلاسیک ایجاد شده‌اند و با استفاده از اسکن‌های آنالوگ و منابع دیجیتال بررسی و بازسازی شده‌اند.

2. MONO LAB DCTL – کنترل دقیق رنگ و کنتراست

ابزار MONO LAB به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات رنگ و نورپردازی را به صورت دقیق و کاملاً شخصی‌سازی‌شده اعمال کنند. با این ابزار می‌توان به‌صورت دقیق‌تر و سفارشی، جلوه‌های بصری دلخواه خود را ایجاد کرد:

  • Exposure: با تنظیم این گزینه، کاربران می‌توانند نوردهی را مانند کنترل HDR تنظیم کنند.
  • Filmic Contrast: این تنظیمات به شما اجازه می‌دهد تا منحنی کنتراست فیلمی ایجاد کنید که رنگ‌ها و جزئیات را به زیبایی بازسازی کند.
  • Subtractive Saturation & Density: این ابزار از رنگ‌آمیزی کاهشی برای تنظیم دقیق اشباع رنگ‌ها استفاده می‌کند و با کاهش روشنایی، رنگ‌های زنده و غنی ایجاد می‌کند.

3. MONO PRINT DCTL – شبیه‌سازی چاپ فیلم

ابزار MONO PRINT برای ایجاد شبیه‌سازی چاپ فیلم طراحی شده و امکان تنظیم دقیق سایه‌ها و رنگ‌های خنثی را فراهم می‌کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد که به نتایج چاپ فیلم واقعی نزدیک شوند:

  • Color Only: این تنظیم فقط رنگ‌ها را تغییر می‌دهد و روشنایی یا کنتراست تصویر را تغییر نمی‌دهد.
  • Color & Luminosity: این تنظیمات رنگ و روشنایی را به‌طور همزمان تنظیم می‌کنند و تغییرات جامع‌تری را در تصویر اعمال می‌کنند.
  • Luminosity Only: این تنظیمات تنها روشنایی و کنتراست را تغییر می‌دهند و بدون تاثیر بر رنگ‌ها، کنتراست را افزایش می‌دهند.

ویژگی‌های اضافی پکیج LOOK / LAB / PRINT

Desat Highlights (کاهش اشباع در هایلایت‌ها)

در فرآیند فیلم‌برداری آنالوگ، هایلایت‌ها به طور طبیعی کاهش اشباع پیدا می‌کنند، که به تصاویر ظاهری نرم و طبیعی می‌بخشد. این ویژگی در دوربین‌های دیجیتال به طور خودکار شبیه‌سازی نمی‌شود، اما ابزار Desat Highlights به شما امکان می‌دهد تا این افکت سینمایی را به تصاویر دیجیتال خود اضافه کنید.

Desat Highlights (کاهش اشباع در هایلایت‌ها)

Two-Strip Technicolor (تکنیک رنگ‌آمیزی دو نوار تکنیکالر)

این تکنیک رنگ‌آمیزی کلاسیک، از دو رنگ اصلی قرمز و سبز برای ایجاد یک پالت رنگی خاص استفاده می‌کند. ابزار Two-Strip این ویژگی را شبیه‌سازی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد این ظاهر منحصر به فرد را به تصاویر دیجیتال خود اضافه کنید.

Two-Strip Technicolor (تکنیک رنگ‌آمیزی دو نوار تکنیکالر)

Bleach Bypass (تکنیک بلیچ بای‌پس)

Bleach Bypass یک تکنیک پردازش فیلم است که با حذف مرحله سفیدکننده، رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست بیشتری ایجاد می‌کند. این ابزار به تصاویر شما ظاهر تیره و کنتراست‌دار می‌دهد که از ویژگی‌های محبوب در هنر فیلم‌سازی است.

Bleach Bypass (تکنیک بلیچ بای‌پس)

سازگاری با سایر پکیج‌های MONONODES

این پکیج به طور کامل با دیگر ابزارهای DCTL از MONONODES مانند Color Shift سازگار است و می‌توانید آن‌ها را به صورت ترکیبی در پروژه‌های خود استفاده کنید.

سازگاری با سایر پکیج‌های MONONODES

پکیج LOOK / LAB / PRINT DCTL یکی از بهترین و کامل‌ترین ابزارها برای دستیابی به جلوه‌های سینمایی در تصاویر دیجیتال است و به شما کمک می‌کند تا با دقت و انعطاف بالا، جلوه‌های بصری منحصر به فردی را به پروژه‌های خود اضافه کنید.

ابزارهای موجود در پکیج Look / Lab / Print

  1. MONO-LAB-v1.0.dctle: ابزاری برای تنظیمات پیشرفته رنگی با استفاده از فضای رنگی Lab.
  2. MONO-LOOK-200T / 250D / 500T: تنظیمات Look با شبیه‌سازی رنگ فیلم‌های قدیمی.
  3. MONO-PRINT: ابزار چاپی برای ایجاد ظاهر فیلمی نهایی.

پکیج سوم: Hue/Shift™ DCTL – کنترل دقیق و آسان رنگ ها

پکیج پریست رنگی Hue/Shift™ یکی از محبوب‌ترین ابزارهای DCTL برای کنترل رنگ‌ها است که با تمرکز بر روی اشباع و جابجایی رنگ‌های اصلی و فرعی، به شما امکان می‌دهد تا طیف‌های رنگی خود را به بهترین نحو تنظیم کنید.

  • کنترل اشباع و تراکم رنگ: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها را بدون تغییر زیاد در روشنایی، به صورت سینمایی و زنده تنظیم کنید.
  • ابزار مخصوص پوست: دارای ابزارهای خاص برای تنظیم رنگ پوست که برای پروژه‌های پرتره و ویدیوهای تبلیغاتی بسیار مناسب است.

راهنمای نصب پریست DCTL در داوینچی ریزالو

راهنمای نصب پریست DCTL در داوینچی ریزالو

  1. بستن نرم‌افزار داوینچی ریزالو: ابتدا نرم‌افزار را ببندید.
  2. کپی کردن فایل‌های DCTL: فایل‌های DCTL موجود در پکیج‌ها را به پوشه مخصوص آن‌ها منتقل کنید.
    • Windows: مسیر C:\ProgramData\Blackmagic Design\DaVinci Resolve\Support\LUT
    • Mac: مسیر library/Application Support/Blackmagic Design/DaVinci Resolve/LUT/
  3. باز کردن داوینچی ریزالو: پس از باز کردن نرم‌افزار، به بخش Color بروید و از بخش پلاگین‌ها DCTL را انتخاب کنید. پریست‌های نصب شده اکنون آماده استفاده هستند.

سوالات متداول درباره پریست رنگی DCTL

آیا این پریست ها با تمامی نسخه‌های داوینچی ریزالو سازگار هستند؟

بله، این پریست ها با نسخه‌های جدید و به‌روز داوینچی ریزالو کاملاً سازگار هستند و به راحتی قابل استفاده می‌باشند.

کدام یک از این پکیج‌ها برای پروژه‌های سینمایی مناسب‌تر است؟

هر سه پکیج برای پروژه‌های سینمایی عالی هستند، اما پک پریست رنگی Color Shift به دلیل امکانات ویژه‌ای که برای تغییرات دقیق رنگی دارد، به عنوان بهترین پکیج پیشنهاد می‌شود.

آیا می‌توان این پریست ها را بر روی ویدیوهای 4K و 8K نیز استفاده کرد؟

بله، این پریست ها بدون محدودیت برای تمامی رزولوشن‌ها از جمله ویدیوهای 4K و 8K مناسب هستند.


این پک حرفه‌ای پریست رنگی DCTL با ابزارها و امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ارتقاء کیفیت رنگ و جلوه‌های ویدیویی در داوینچی ریزالو است.

مرتبط با:
داوینچی ریزالو
اولین دیدگاه رو تو بنویس رفیق!
برای درج نظر روی دکمه ی زیر کلیک کن👇
برای افزودن به علاقه مندی ها ابتدا وارد شوید یا با چند کلیک ساده ثبت نام کنید
فهرست آیتم ها

دنبال چی میگردی؟