در این مجموعه آموزش، با مدل سازی و رندرینگ یک کنترلر پیچیده PS5 در نرمافزار Cinema 4D و موتور رندرینگ Redshift آشنا خواهید شد. این دورهی آموزشی به شما کمک میکند تا تکنیکهای مدل سازی سطحی پیشرفته و تقسیمبندی سطوح را یاد بگیرید و به نتایج بسیار سریع و حرفهای دست یابید.
آنچه در این آموزش یاد خواهید گرفت
این مجموعه آموزشی ۱۳ بخش اصلی دارد که طی آن با روشهای مدل سازی پیچیده سطوح سخت و رندرینگ واقع گرایانه آشنا میشوید. شما در ابتدا یاد میگیرید که چگونه از ابزارهای مدل سازی در Cinema 4D برای ایجاد کنترلر استفاده کنید و سپس در بخش رندرینگ با روشهای ساده اما کارآمد به نتایج خیرهکنندهای در Redshift دست خواهید یافت.
تکنیکهای مدل سازی و رندرینگ کنترلر PS5
در این آموزش، تمرکز اصلی بر تکنیکهای مدل سازی تقسیمبندی سطوح است. این تکنیکها در نرمافزار Cinema 4D قابل استفاده بوده و میتوانند به سادگی در سایر نرمافزارهای سه بعدی نیز اجرا شوند. همچنین روشهای مدل سازی سریع و بدون نیاز به پلاگینهای جانبی در این دوره آموزش داده میشود.
رندرینگ واقع گرایانه با Redshift
در بخش رندرینگ این آموزش، یاد میگیرید چگونه با استفاده از موتور رندر Redshift به نتایجی واقع گرایانه دست یابید. این روشها با استفاده از تنظیمات ساده و بهینه، شما را قادر میسازند تا بدون پیچیدگی، رندرهای با کیفیت بالا ایجاد کنید.
بخشهای آموزش
مدل سازی مش پروجکشن (Projection Mesh)
در این بخش با شروع مدل سازی ساختار ابتدایی مش کنترلر PS5 آشنا میشوید.
مدلسازی مش Low Poly
تکنیکهای ساخت مش با تعداد پلیگان کم برای کنترلر را یاد میگیرید.
تکمیل مدلسازی مش Low Poly
در این مرحله مدل Low Poly کامل شده و آماده تقسیمبندی خواهد شد.
تقسیمبندی سطح (Subdividing)
این بخش بر روی تقسیمبندی سطح مش تمرکز دارد تا کنترلر شما جزییات بیشتری پیدا کند.
مدل سازی دکمهها (Buttons)
در این قسمت، دکمههای کنترلر با استفاده از تکنیکهای مدل سازی سریع ساخته میشوند.
افزودن جزییات بخش اول
جزئیات بیشتر به مدل کنترلر اضافه میشود تا سطح واقع گرایانه ای پیدا کند.
مدل سازی آنالوگها و تریگرها
در این بخش تریگرها و آنالوگهای کنترلر مدل سازی میشوند.
افزودن جزییات بیشتر به دکمهها
ادامهی جزئیات به دکمهها و بخشهای مختلف کنترلر اضافه میشود.
طراحی لوگوی پلی استیشن (PS Logo)
لوگوی معروف PS روی کنترلر مدل سازی خواهد شد.
عیبیابی و رفع مشکلات (Troubleshooting)
در این بخش به عیبیابی مدل پرداخته و مشکلات متداول را رفع میکنید.
باز کردن UV (UV Unwrapping)
مدل خود را برای مرحله رندر آماده کرده و UVها را باز میکنید.
تنظیمات رندر (Rendering Setup)
این قسمت مربوط به آمادهسازی مدل برای رندر نهایی با Redshift است.
رندرینگ نهایی (Rendering)
در نهایت مدل کامل رندر شده و تصاویر واقعگرایانه ایجاد میشوند.
جزئیات آموزش مدل سازی کنترلر
- نرمافزارهای مورد استفاده: Cinema 4D 2023 و 2024 و… (بدون پلاگینهای جانبی)
- رندرینگ: موتور رندر Redshift
- فایلها و منابع: در فایل rar آموزش قرار داده شده است.
این دوره مناسب علاقهمندان به مدل سازی سطوح سخت و رندرینگ واقع گرایانه است و تکنیکهایی که یاد خواهید گرفت میتواند مهارتهای مدل سازی شما را به سطح جدیدی ارتقا دهد.