در این دورهی جامع از هودینی، بهصورت گامبهگام و حرفهای نحوه کار با نرمافزار قدرتمند Houdini را برای طراحان سه بعدی، موشن گرافیک کاران، و هنرمندان جلوه های ویژه آموزش میدهیم. مارک فنچر، هنرمند موشن دیزاین و هودینی، با تجربه بیش از 7 سال در زمینهی انیمیشن و جلوههای ویژه، شما را همراهی خواهد کرد تا با تسلط بر هودینی، مهارتهای خود را در زمینه طراحی سه بعدی به سطحی بالاتر ارتقا دهید.
معرفی دوره (Introduction)
این دورهی کامل و پیشرفته شامل بیش از 40 ساعت آموزش ویدئویی با کیفیت 4K است که شما را از پایه تا سطوح پیشرفته هدایت میکند. در طول این دوره، مارک فنچر شما را با قدرتهای پنهان هودینی آشنا میکند، به طوری که میتوانید بدون ترس از پیچیدگیهای نرمافزار، مهارتهای خود را در طراحی سهبعدی و جلوههای ویژه تقویت کنید.
آنچه در این دوره یاد میگیرید
این دوره در دو بخش اصلی و سیزده فصل تدوین شده است. هر فصل با جزئیات کامل به یکی از موضوعات کلیدی کار با هودینی پرداخته و شامل مثالها و پروژههای واقعی است که شما میتوانید آنها را دنبال کنید.
بخش اول: مقدمهای بر هودینی (Intro to Houdini)
در این بخش از دوره، شما با اصول اولیه و مبانی کار با Houdini آشنا میشوید. این شامل یادگیری محیط کاربری، مدلسازی، و نحوه استفاده از ابزارهای قدرتمند این نرمافزار است. مفاهیمی مثل SOPها، Attributeها، و همچنین سیستمهای CHOP و COP مورد بررسی قرار میگیرند. این بخش به شما کمک میکند تا پایههای محکمی برای کار با Houdini بسازید و اعتماد به نفس لازم برای ورود به موضوعات پیچیدهتر را به دست آورید. حتی اگر قبلاً با نرمافزارهای سهبعدی دیگر کار کردهاید، این بخش بهعنوان یک پل ورود برای فهم بهتر Houdini عمل میکند.
فصل 1: آشنایی با رابط کاربری (Interface)
در این فصل، با محیط نرمافزار هودینی و نحوه کار با پنلها، ابزارها و مسیرهای کاری مختلف آشنا میشوید.
فصل 2: مبانی کار با هودینی (Basics)
این بخش به مفاهیم ابتدایی هودینی مانند ساختار شبکهها و عملیاتهای پایهای نرمافزار میپردازد.
فصل 3: مدل سازی و SOPها (Modeling & Sops)
یادگیری مدل سازی در هودینی و آشنایی با SOPها، که یکی از اصلیترین بخشهای کار با این نرمافزار است.
فصل 4: آشنایی با Attributeها (Attributes)
درک عمیق از ویژگیها و استفاده از Attributeها برای کنترل دقیقتر آبجکت ها.
فصل 5: انیمیشن پیشرفته در هودینی (CHOPs & COPs)
کار با CHOPها و COPها برای انیمیشنهای پیچیده و ایجاد جلوه های ویژه خلاقانه.
فصل 6: تعامل با Cinema 4D (C4D-Houdini Workflow)
یادگیری نحوه ترکیب پروژههای هودینی با Cinema 4D و بهرهگیری از امکانات هر دو نرمافزار.
بخش دوم: بخش جذاب و پیشرفته (The Fun Stuff)
این بخش دوره به جذابترین و پیشرفتهترین موضوعات در Houdini میپردازد. از شبیهسازیهای دینامیکی و کار با RBD و Bullet گرفته تا ایجاد افکتهای پیشرفته مانند Pyro، Vellum، و شبیهسازی سیالات FLIP، همه در این قسمت پوشش داده میشوند. در اینجا شما با ابزارها و تکنیکهایی آشنا میشوید که به شما امکان میدهند افکتهای پیچیده و واقعگرایانه بسازید و آنها را در پروژههای واقعی خود به کار ببرید. این بخش مخصوص کسانی است که میخواهند هنر خود را در خلق جلوههای ویژه به سطحی بالاتر برسانند و از تواناییهای بیپایان Houdini بهره ببرند.
فصل 7: مقدمهای بر داینامیک ها (Dynamics Intro)
در این فصل، اولین قدمها برای کار با سیستمهای داینامیکی هودینی را برمیداریم.
فصل 8: سیستم تخریب و شکست در هودینی (RBD-Bullet)
کار با سیستمهای RBD و Bullet برای شبیه سازی تخریب، شکست و برخوردهای پیشرفته.
فصل 9: شبیه سازی پارچه و مو با Vellum
معرفی سیستم Vellum برای شبیهسازی پارچه، مو و سایر موارد مشابه.
فصل 10: شبیه سازی پیچیده با Pyro و Advection
یادگیری ایجاد آتش، دود و شبیهسازیهای پیشرفتهای که با استفاده از Pyro و Advection امکانپذیر است.
فصل 11: شبیه سازی آب و مایعات FLIP (FLIP Fluids)
در این بخش، شما با سیستم FLIP برای شبیهسازی مایعات و سیالات در هودینی آشنا میشوید.
فصل 12: موضوعات پیشرفته (Advanced Topics)
آموزش موضوعات پیشرفتهای که برای ایجاد جلوههای حرفهای و واقعگرایانه نیاز دارید.
فصل 13: خاتمه (Sendoff)
جمعبندی نهایی دوره و نکات کاربردی برای استفاده بهینه از آموختهها در پروژههای واقعی.
فایلهای تمرین و پروژه
تمامی فایلهای تمرین و پروژههایی که در طول دوره استفاده میشوند، در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا بتوانید گام به گام با مدرس پیش بروید و مهارتهای خود را تقویت کنید.
برخی سوالات متداول (FAQ)
- آیا میتوانم با نسخه رایگان هودینی کار کنم؟ بله، نسخه رایگان هودینی محدودیتهایی دارد، اما فایلهای خروجی مورد نیاز برای ادامه درسها در Cinema 4D در اختیار شما قرار گرفته است.
- دسترسی به این دوره چگونه است؟ پس از تهیه اشتراک شما به صورت مادامالعمر به تمامی ویدیو ها و فایل های این دوره دسترسی خواهید داشت.
- آیا این دوره مناسب افراد مبتدی است؟ تقریبا، این دوره بیشتر مناسب تری دی کارها با سطح متوسط تا پیشرفته است که تجربه کار با نرمافزارهایی مثل Cinema 4D، مایا یا بلندر را دارند. اما با این حال برای تمامی سطوح پیشنهاد می شود و می تواند شما را از سطح مبتدی تا پیشرفته هدایت کند.
این دوره راهی عالی برای ارتقای مهارتهای جلوههای ویژه و موشن دیزاین شماست و به شما کمک میکند تا بدون ترس، بر پیچیدگیهای نرمافزار هودینی مسلط شوید.